Get Lost VR

INLEIDING
Voor het vak Human Computer Interaction (CMD-G-HCI) heb ik samen met mijn projectgroep een virtual reality game ontwikkeld, een heel ander soort project dan dat we normaal binnen de opleiding doen. Binnen dit vak hebben we ons eerst zes weken lang georiënteerd op verschillende innovatieve toepassingen op het gebied van technologie, namelijk Exertion Games, Augmented- & Virtual Reality, Wearables en Internet of Things. Vervolgens hebben we ons twee weken lang in de Dutch Innovation Factory beziggehouden met het daadwerkelijk ontwikkelen van onze virtual reality game. Nadat ons project klaar was hebben we op een expositie gestaan waarbinnen alle projecten die de afgelopen twee weken waren ontwikkeld tentoon werden gesteld. Na afloop van deze expositie is onze virtual reality game verkozen tot een van de beste projecten waarna ons project twee weken lang tentoongesteld is binnen de Innovation Playground in de centrale hal van De Haagse Hogeschool.


AANPAK
Bij dit project hebben we ons spel stap voor stap ontwikkeld. Zo zijn we begonnen met het doen van een brainstorm waarin we de verschillende mogelijkheden van virtual reality hebben behandeld. Vervolgens hebben we al onze ideeën geconvergeerd tot één concept waarmee we verder zijn gegaan. Dit concept was, simpel gezegd, een interactieve puzzel game op een onbewoond eiland. Het doel hierbij is om verschillende obstakels/puzzels op te lossen om vervolgens verder te komen in het spel om zo je gevangen vriend te kunnen bevrijden. Nadat het concept definitief was hebben we nader onderzoek gedaan naar de mogelijkheden en de toepassingen op het gebied van virtual reality. Vervolgens hebben we de groep onderverdeeld in subgroepen die zich ieder hebben gericht op een bepaald aspect rondom de ontwikkeling van het spel. Ikzelf heb me de eerste week puur gericht op de vormgeving van de virtual reality wereld. In de tweede week hebben we ons gericht op het coderen en het verder uitwerken van de interactiviteit van ons project. Zo hebben we gebruik gemaakt van een zogenaamde Leap-sensor, dit is een sensor die fysieke handbewegingen detecteert en deze vervolgens omzet naar handbewegingen in het spel. Zo kun je als speler met je eigen handen objecten oppakken en vasthouden in de virtuele spelwereld. Op basis van deze technologie hebben we verschillende obstakels/puzzels vormgegeven. Bijvoorbeeld het oppakken van een hakbijl en vervolgens het omhakken van een boom, maar ook het oppakken en gooien van kokosnoten of en openen van een deur met een gevonden sleutel. Hieronder vindt u verschillende afbeeldingen van het onze virtual reality game genaamd Get Lost VR.

24 Juni 2017

Unity & Blender

Interaction Design

Human Computer Interaction

8.5/10

GET LOST VR

DE EXPOSITIE

HET PROCES

TIMELAPSE LEVEL DESIGN
TIMELAPSE ONDERZOEK