AJAX Wayfinding App

INLEIDING
Voor het vak Project F (Context-Aware Mobile Design) heb ik samen met twee medestudenten een applicatie ontwikkeld voor de voetbalclub AFC Ajax, de casus van deze opdracht hebben wij ontvangen van het ontwerpbureau Jungle Minds in Amsterdam. We hebben deze applicatie ontwikkeld naar aanleiding van een nog niet optimale sfeerbeleving rondom en binnen het stadion. De applicatie beschikt over vier hoofd functionaliteiten namelijk, wayfinding, catering, vrienden en activiteiten.

AANPAK
Tijdens dit project hebben we gewerkt in vier verschillende fases. We zijn begonnen met de Look & Listen fase, hierin hebben we verschillende onderzoeken uitgevoerd zoals een concurrenten-, context-, doelgroep- en organisatieanalyse. In de volgende fase genaamd de Create Concepts fase hebben we ons verdiept in creëren van een concept voor de te ontwikkelen applicatie. Hierbij hebben we gelet op de uitkomsten van het gedane onderzoek uit de eerste fase. Zo hebben we onder andere een brainstorm uitgevoerd, user stories en systeemeisen opgesteld en tot slot een aantal concepten tekstueel en visueel uitgewerkt. Vervolgens hebben we deze concepten aan onze opdrachtgever Jungle Minds gepresenteerd waarna we ons concept gefinetuned hebben. Daarna zijn we naar de Design Detail fase gegaan waarin we de vormgeving van de applicatie hebben samengesteld. Zo hebben we een groot aantal schetsen gemaakt en vervolgens al onze ideeën gecombineerd. Ook hebben we clickable wireframes gemaakt om zo de navigatie en algemene opbouw van onze applicatie te testen met gebruikers. Verder hebben we in deze fase ook een styleguide en sitemap opgebouwd. Tot slot hebben we in de laatste fase genaamd Make It Real een zogenaamd high fidelity prototype van onze applicatie gemaakt. Hieronder vindt u een aantal foto’s van het high fidelity prototype van de Ajax Wayfinding applicatie.

24 April 2017

Photoshop, Illustrator & Marvel

Interaction Design

Project F

8.7/10

LANDINGSPAGINA & HOOFDMENU

HOOFD- & SUBPAGINA’S

LIVE PROTOTYPE
Menu